lördag 5 april 2008

Rotfruktspasta med lime


Idag kände jag för att äta en lätt lunch, och eftersom jag har gott om rotfrukter hemma blev detta resultatet.

Pasta
Olivolja
Röd lök
Rotselleri
Morötter
Palsternacka
Purjolök
Salvia
Salt
Svartpeppar
Saft från en lime


Koka pastan och låt den rinna av. Värm under tiden upp olja på medelsvag värme i en stekpanna. Strimla rödlöken och skär rotfrukterna i smala strimlor (sk julienne). Stek alltihop tills det börjar mjukna. Skiva purjon tunt och tillsätt den tillsammans med kryddorna och stek lite till. Blanda ned pastan och limesaften och ta pannan från plattan. Servera genast.

1 kommentar:

  1. Kul att du har kommit igång med bloggen, ser redan flera saker jag ska testa.
    Själv håller jag på att komponera en plockmatsmeny till vår inflyttningsfest nästa helg, så jag tar gärna emot recept på mat som kan ätas med händerna :)

    SvaraRadera

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin