fredag 25 april 2008

Mina kommande konserter - maj 2008

Det som tillsammans med mat utgör mitt största intresse är musik. Jag lyssnar nästan ständigt på musik, och har under de senaste 12-13 åren spelat i en mängd olika band. Jag är slagverkare och spelar ett stort antal instrument från hela världen. Sedan ganska många år tillbaka spelar jag främst folkmusik, såväl svensk och skandinavisk som fransk, irländsk, turkisk, klezmer, musik från Balkan, och en del annat. Med tanke på just att jag inte vill begränsa mig passar det mig utmärkt att jag nyligen börjat spela i ett band som heter Raa, eftersom den gruppen spelar just folkmusik från säkert 15-20 olika länder (och fem kontinenter) i sin egen tappning. Dessutom är jag inte längre den enda (som jag alltid varit i mina tidigare band) som släpar med sig så många instrument som möjligt, utan här spelar alla medlemmarna en mängd olika instrument. Vi kommer troligtvis upp i omkring 30 stycken, fördelade på fyra personer!

Nu kommer jag inom kort göra mina allra första konserter med Raa, och alla som vill är givetvis varmt välkomna att komma och lyssna! De äger rum på Big Ben (Folkungagatan 97) i Stockholm måndag 5/5, samt på Hijazz i Uppsala fredag 16/5. Känner ni personer som kan tänkas vara intresserade så sprid detta gärna vidare till dem!

Några smakprov från bandets skivor finns på http://www.myspace.com/musikgruppenraa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin