måndag 12 juli 2010

Vegologi i radions matprogram!

Matprogrammet Meny i Sveriges radio P1 är knappast särskilt vegovänligt, och deras kockar tillagar mer än gärna olika djur. I vanliga fall, vill säga. För nu blir det ändring på det!

Redaktionen har besökt några olika matbloggare runt om i landet, och jag är en av de utvalda.
I programmet som sänds 22/7 görs ett hemma hos-reportage hos mig, och medan jag tillagar en delikat trerätters middag som avrundas med en lyxig tårta pratar jag om veganism, mitt bloggande, konsten att improvisera i köket, mina favoritprylar och -råvaror, och mycket annat.

Sprid detta till alla som kan tänkas vara intresserade, och se till att visa programmets redaktion er uppskattning så att den inser att det finns en efterfrågan på vegansk matlagning i Meny!

Det finns ett facebook-event här som ni kan bjuda in folk till: http://www.facebook.com/event.php?eid=142709349072637&ref=mf

Programmet sänds 22/7 kl 10.03 och 24/7 kl 16.03 men kan också höras i webbradion när som helst i en månad efter sändning.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=950

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul!! Jag ska absolut inte missa det!
    Så lustigt - jag har suttit här hela förmiddagen, funderat och grämt mig över det dåliga, för att inte säga obefintliga, utbudet av bra "förebilder" för bra och god vegetarisk mat. Inga TV-kockar. Inga kändisar som gör veg kokböcker osv. Går igenom kokböcker och nätet på vegetariska recept som allt för ofta är på tok för mycket proppade med kolhydrater i form av ägg och ost.

    Vad spännande! Jag lovar att sprida info så mycket jag kan!

    SvaraRadera

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin