onsdag 21 juli 2010

Radiosändning imorgon!

Imorgon, torsdag 22/7 kl 10, är det äntligen dags för radions matprogram Meny att bjuda sina lyssnare på vegansk mat när de gör ett reportage om mig. Jag lagar en utmärkt trerätters middag, och min vana trogen valde jag att komponera tre helt nya rätter för det tillfället. Jag hade alltså aldrig lagat dem tidigare, inte ens provlagat, men min intuition om vilka smaker som passar ihop är osviklig och såväl salladen som varmrätten och tårtan blev underbart goda!

Givetvis kommer jag lägga upp recepten här när programmet har sänts.

Missar ni sändningen eller vill lyssna igen kan ni göra det under 30 dagar från programmets websida. Där finns det också ett extra inslag där jag berättar om innehållet i några av mina skafferier, som inte kommer sändas med i programmet.

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot det, listening while writing! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara hoppa in och tacka för ett bra inslag i det annars så köttöversvämmande Mat i P1 :-)

    SvaraRadera

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin