tisdag 24 mars 2009

Dagens lycka

...är förstås i form av mat. Närmare bestämt färsk vitlök!
Jag blev så glad när jag för första gången i år hittade dessa små skönheter i en butik att jag köpte på mig många, många... Det visade sig att det blev drygt ett kilo! Så ni kan räkna med många vitlöksrecept på Vegologi den närmaste tiden...

Färsk vitlök är mycket mildare än den vanliga torkade, faktiskt så mild att jag gärna äter den helt rå. Hittills idag har jag ätit en hel vitlök, och mer lär det bli.
Ett lika enkelt som gott tips är att äta några skivor surdegsbröd toppat med finstrimlad vitlöksblast, några droppar riktigt god olivolja och en aning nymalt havssalt. Helt underbart!

Här är några av mina fjolårsrecept med färsk vitlök:
Pasta med fruktig gul paprikasås och ångkokta grönsaker
, vitlökssauterad zucchini, mango- och sellerisallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin