söndag 30 september 2012

Veckomatsedel 1

Jag är ju en av inspiratörerna i projektet Vegetarian for a year, och i den rollen ingår det att då och då göra en veckomatsedel som deltagarna kan följa om de vill. Det här är min första, bokstavligt talat eftersom jag själv aldrig har gjort en sådan åt mig själv tidigare.
Jag använder ju gärna råvaror som är i säsong, så därför har jag inkluderat pumpa, mangold, rotfrukter och flera sorters kål.


Måndag: risotto med tomatbuljong, bönor och örter

Tisdag: lasagne med linser, selleri och sojafärs

Onsdag: soppa på tre kålsorter

Torsdag: rotfruktspasta med lime

Fredag: mangold- och lökpaj

Lördag: kikärtsgryta med apelsin, kardemumma och pistasch

Söndag: pumpa- och kålrotspasta med bok choy, kikärtor och hasselnötter 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin