torsdag 18 november 2010

Årets potatisstjärna 2010!

Tidigare i år skickade jag in några recept till tävlingen Årets potatisstjärna 2010, och ett av dem blev prisbelönat! Nu har det utnämnts till november månads potatisrecept! Det är min jordärtskocks- och zucchinikräm med mandelpotatis, rostade mandlar och lime som valdes ut. Utnämningen innebär också att receptet publiceras i diverse media, så bli inte förvånad om det dyker upp i en tidning nära dig!

Den här fina bilden togs vid tävlingsjuryns provlagning.

                                               Foto: Björn Tesch                              
    

5 kommentarer:

  1. kul.kanske man får smaka det till jul
    mamma

    SvaraRadera
  2. Stort grattis från farsan som också hoppas på härlig nyårsmat (har du fixat biljetter?)

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Vad kul. Jag ska hålla ögonen öppna. Och vem vet, idag kanske en påse mandelpotatis slinker med i matkorgen. Eller kanske skulle det fungera lika bra med Ratte tro?

    Och du har ändrat lite på utseendet här i bloggen väl? Fint är det i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Tackar!

    Mamma, det kan nog bli svårt att få tag på jordärtskockor vid jul, men lyckas du så lagar jag gärna det här!

    Åsa, jag tror inte jag har provat Ratte, men de flesta hyfsat fasta sorter bör nog funka bra.
    Ja, jag har gjort om layouten och ändrat färger. Hade ju haft samma i flera år så jag tyckte det var på tiden att ändra lite.

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Ska klart testa det här receptet! Verkar grymt!

    SvaraRadera

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin