måndag 9 mars 2009

Utmaning

Vanligtvis bryr jag mig inte om de otaliga utmaningar och liknande frågesamlingar som cirkulerar i bloggvärlden, men eftersom min goda vän Ida nu har utmanat mig att svara på några frågor gör jag ett undantag.

Fyra TV-program jag helst ser på: Inga alls. Sedan ett flertal år tillbaka har jag ingen TV, och har därmed heller ingen som helst koll på programutbudet (även fast jag vet att en hel del går att se på nätet).

4 saker jag gjorde igår: Pratade i telefon, lagade och åt en del mat (dock inget tillräckligt intressant för att blogga om det), läste massvis med bloggar (under min praktik hade jag så ont om tid för att läsa dem att det samlades ett ständigt växande antal olästa inlägg i min RSS-läsare. Trots att jag läste 20-30 stycken varje kväll de senaste veckorna hade jag över 300 (!) olästa igår...). Men framför allt latade jag mig nästan hela dagen.

4 saker som jag ser fram emot: Mina kommande konserter och repetitioner med mina band, sommaren, att träffa mina vänner som bor långt bort och som jag därför sällan har möjlighet att möta, och självfallet en massa kommande matlagning...

Favoritrestauranger: Södervegg!! (Måste väl kunna räknas tycker jag fast det är ett café). Seyhmus är ett bra och billigt bufféställe. Annars äter jag så sällan på restaurang att jag inte kan nämna några fler just nu.

4 saker på min önskelista: En rättvisare värld för alla arter
, med betydligt mer utbredd veganism. Att min musik går bra, och att jag och mina medmusiker fortsätter ha roligt tillsammans och gör så många konserter som möjligt. Nya vänner, det är sällan fel att finna. Och förstås, att någon klok typ får för sig att odla mycket mer mat än den kan äta och beslutar sig för att donera överskottet till mig... ;) Nyskördad mat är fullkomligt fantastiskt att ha tillgång till.

Här är det nog tänkt att jag ska utmana namngivna personer att svara på frågorna men det struntar jag i. Istället kan alla som vill besvara dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela med dig på Facebook

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin